Pełnoziarniste spaghetti z sosem z awokado + kilka słów o awokado

Wow! Genialne! :) Spaghetti kupione w Lidlu takie sobie, ale jednak sos i dodatki nadrobiły :) Uwielbiam połączenie awokado i cytryny. Jeśli i Wy jesteście miłośnikami awokado, a przejadło Wam się guacamole, koniecznie spróbujcie tego sosu! Naprawdę pyszny! Nawet mój Mąż wziął dokładkę ;) A przecież to zielone i bez mięsa … ;)

Składniki do sosu:

  • 1 dojrzałe awokado
  • 2-3 łyżki oliwy z oliwek
  • opcjonalnie: 2 łyżki oleju z suszonych pomidorów w oleju
  • szczypta soli, szczypta chilli cayenne
  •  małe ząbki czosnku posiekane
  • sok z połowy cytryny
  • dodatki: posiekane suszone pomidory, zielone oliwki, kapary

Składniki sosu miksujemy (pozbywając się pestek z cytryny przed zmiksowaniem) w blenderze i wylewamy na ugotowany, gorący makaron, który przyozdabiamy oliwkami, pomidorami i kaparami. Gotowe! Pyszne, lekkie i zdrowe danie :)

sos z awokado do makaronu

Kilka słów o awokado: „Awokado świetnie wpływa na nasz wzrok. Owoc ten jest bogaty w luteinę oraz zeaksantynę – składniki, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszych oczu. Wiele osób mających problemy ze wzrokiem lub prowadzący męczący oczy tryb życia (częsta praca przy komputerze lub tekście pisanym) spożywają luteinę jako suplement diety. Okazuje się, że ten składnik chemiczny możemy przyswajać w wyjątkowo przyjemny sposób – jedząc kilka razy w tygodniu np. bagietkę z guacamole. Składniki zawarte w awokado zapobiegają także występowaniu chorób oczu związanych z wiekiem – takich jak zaćma czy zwyrodnienie plamki żółtej.

Awokado zawiera również składniki, które zatrzymują lub znacznie spowalniają rozwijanie się komórek odpowiedzialnych za nowotwory szczęki. Zasługą tego jest unikalne połączenie składników odżywczych w tym owocu – razem występuje tu witamina C, E oraz kwas foliowy.

Owoc awokado ma także ciekawe właściwości polegające na zwiększaniu zdrowotnych walorów innych produktów. Przykładowo badania przeprowadzone przez Uniwersytet Stanowy Ohio wykazały, że jeśli pomidory zjada się wraz z awokado, organizm potrafi „wykrzesać” z nich 4 i pół razy więcej likopenu – antynowotworowego składnika znajdującego się czerwonych owocach.

Jak to możliwe? Zdrowy tłuszcz awokado pomaga organizmowi przyswajać zdrowe składniki odżywcze. Dlatego guacamole połączone z innymi warzywami (wspaniale sprawdzają się pomidory, papryka, cebula czy czosnek) jest świetną i niezwykle zdrową przekąską.

Warto tu zaznaczyć, że miąższ awokado jest wyjątkowo oleisty i tłusty a zarazem bardzo zdrowy. Utarte awokado może zastąpić Ci np. majonez; w konsystencji jest stosunkowe podobne, ale zawiera mniej tłuszczów oraz więcej białka i błonnika.”

źródło: figa.pl

5c komentarze/y do Pełnoziarniste spaghetti z sosem z awokado + kilka słów o awokado

Odpowiedz

  

  

  

Możesz użyć tych znaczników HTML

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>